Actualitzat el: 16-10-2019
<< La crisi catalana, Escòcia i el paper de la UE
15/10/2025

La decisió del tribunal suprem espanyol de sentenciar polítics i activistes catalans a penes de presó després de la seva candidatura a aconseguir la independència el 2017 és veritablement horrible (Informe, 15 d'octubre).

Els països occidentals normals no bloquegen els opositors democràtics, i que un estat membre de la UE del segle XXI tingui presos polítics 
no afavoreix aquesta creença. Aquesta situació planteja serioses preocupacions sobre la naturalesa de la democràcia a Europa.


La UE i la resta de la comunitat internacional han d’intervenir, oferint a les parts una sortida del conflicte. Això ja no és una qüestió espanyola interna, és una crisi europea i global. La UE no necessita prendre part en l'argument, sinó que hauria d'actuar com a mediadora imparcial, buscant solucions democràtiques i negociades. La unió ha d’intervenir o s’incrementarà la crisi. Que la UE ajudi Espanya i Catalunya a trobar la pau

Alex Orr
Edimburg 
The Guardian

Total Visites:
123349 Total Visites123349 Total Visites